Monday, April 28, 2014

Vinter og jul i Uvdal

I midten av desember ankom jeg og min, nå avdøde, Toyota Corolla med fult lass til Norge igjen. Tilbragte noen hyggelige, rolige dager hos mormor i Vikersund før turen gikk til Uvdal. Der hadde jeg gleden av å hilse på min nye og første nevø, Ottar, som jeg var så helsige å få tilbringe mange timer og dager sammen med i desember og januar :-) 

Var ganske sliten de første dagene etter reising og flytting, men med rolige dager sammen med familien komdet seg etterhvert. Og som et av de få stedene i Norge med snø fikk jeg mange kjempeflotte turer på fjellet med ski! Selv om det ikke var mye jeg gjorde raste dagene i desember og januar avgårde. De bestod stort sett av en daglig skitur på fjellet, være sammen med store og bittesmå familiemedlemmer og venner, og god mat og drikke:-) 

Jula og romjula hadde jeg Tysklands- og Oslo-besøk av Steffen, Andrea, Yonca, Patrick, Lars og Fabian. Vi hadde noen kjempekoselige dager sammen. I begynnelsen av januar dro de tilbake til sitt, og jeg fikk enda en god del dager som jeg kunne tilbringe med Ottar og Anne Lise og også resten av familien. Det var noen flotte uker! :-) Under følger noen bilder fra disse ukene.

Flott på fjellet i Uvdal :-)
Det snødde maaasse i Uvdal
Fult av snø ved huset.....
I Januar var du fortsatt veldig liten, Ottar...
Fikk være mye sammen med Ottar
og Anne Lise - koselig!
Liten og søt:-)
Sover og sover...
Det var en stormfull dag... (flere av de og...)
Men inne var det stille ..:-)
Blåtimen.....
Ikke mye snø i begynnelsen, men noe,
og nok til noen flotte turer
Yonca og Patrick
Dekt til frokost på hytta
Julemåltid hjemme på Tandberg
Andrea og Steffen
Ole vegar lager løype i Jønndalen,
før løypemaskina ble innkjøpt...:-)
Ny bil, masse plass....:-)



 

No comments:

Post a Comment